LDODK vecht reclameregels aan

Terug naar het nieuwsoverzicht

LDODK/Rinsma Modeplein en Wijnvoordeel.nl gaan bij de Reclame Code Commissie (RCC) in beroep tegen de uitspraak dat de webwinkel geen reclame mag voeren op het shirt van de korfballers. Vorige week werd bekend dat de RCC een klacht van het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid (STAP) gegrond acht. STAP vindt dat de vermelding van de sponsornaam op het shirt het gebruik van alcohol stimuleert.

LDODK en Wijnvoordeel.nl willen door in beroep te gaan de discussie over de reclamecode aangaan. Jacco Oosterhof, directeur Wijnvoordeel.nl: “Een reclamecode moet wel maatschappelijk relevant zijn en dat is de huidige code niet. Het is bedoeld om alcoholmisbruik tegen te gaan. Maar de vermelding van een bedrijfsnaam op een shirt zet niet aan tot alcoholmisbruik.”

Bovendien steekt het LDODK en de webwinkel dat er met twee maten wordt gemeten. Alcohol verbinden aan een evenement mag namelijk wel. Gouke de Vries, voorzitter LDODK: “Volgende week staat op de Olympische Spelen het Holland Heineken House weer centraal. En ook Jupiler League en Amstel Gold Race zijn geen probleem. Bovendien zou de naam op het shirt niet mogen, maar als we op alle reclameborden rond het veld wijnvoordeel.nl zetten, is dat geen probleem. Dat is scheef en daarom tekenen wij beroep aan. Die discussie gaan wij graag aan.”

Lees ook:

‘Wijnvoordeel.nl mag niet op shirt’
Shirtreclame Wijnvoordeel.nl

 

Foto: Jacob Heres/Korfbalfoto.nl

Deel dit artikel op: