Clinic voor medewerkers Van Wijnen

Terug naar het nieuwsoverzicht

Dat is weer eens iets anders. Donderdagavond verzorgden LDODK-trainer Henk Jan Mulder en enkele selectieleden een korfbalclinic voor enkele tientallen medewerkers van Van Wijnen, een van de hoofdsponsors van LDODK/Rinsma Modeplein.

Henk Jan verzorgde eerst een presentatie over onder andere teambuilding bij LDODK. Na een gezonde smoothie van sportcentrum Kortezwaag gingen de handen uit de mouwen met een gevarieerd programma met onder andere schot- en core-stability-oefeningen en partijvormen. Zo kon de groep voor even ervaren wat korfballen bij LDODK betekent.

Henk Jan Mulder was enthousiast over de clinic. “Het is leuk om op deze manier iets voor de sponsor terug te doen. De deelnemers waren enthousiast en konden ook in het fysieke deel van de training goed meekomen.”

“De clinic was een initiatief vanuit de werkgroep #LekkerInJeVel binnen Van Wijnen”, licht Jeroen van Balen, commercieel directeur bij Van Wijnen, toe. “Het is ook leuk om te zien hoeveel niet-korfballers aan deze clinic meedoen. Iedereen is enthousiast. Dat nieuwsgierige, nieuwe dingen proberen, dat hoort ook wel bij ons bedrijf.”

Voorzitter Gouke de Vries vindt het mooi dat het bedrijfsleven ook op deze manier betrokken is bij het korfbal. “Ook op deze manier kunnen het bedrijfsleven en de sport elkaar ondersteunen.” En met een knipoog: “En wie weet zitten er nog wel een paar talenten tussen..”

Foto’s: Jurjen Smid

Deel dit artikel op: