Sponsors geven met veiling enorme extra impuls

Terug naar het nieuwsoverzicht

Circa 150 leden van de Business Club van LDODK/Rinsma Modeplein sloten vrijdagavond het seizoen af met een spectaculaire loting en veiling. Het leverde maar liefst 45.000 euro op, bestemd voor de jeugdafdeling van LDODK.

Het is een traditie dat de Business Club het seizoen feestelijk afsluit. Voor het eerst was daar dit jaar een loterij en een veiling aan gekoppeld. En met succes!

De sponsors boden massaal op originele uitjes. Zo viel een golfclinic met de selectiespelers Ran Faber en Harjan Visscher goed in de smaak. En wat dacht je van een paar uurtjes melken op de boerderij van de familie Bijstra onder begeleiding van de speelsters Esmee van Veen, Marlou Kuiper en Femke Faber jr.

Alle prijzen in de loterij en kavels op de veilig waren beschikbaar gesteld door sponsors. Zo was het mogelijk te bieden op onder andere weekendjes weg, een middagje zeilen met een groep, een groepsclinic padel, een ballonvaart of een wedstrijd beleven in de dug-out van sc Heerenveen.

De avond leverde uiteindelijk een resultaat op van circa 45.000 euro. Voorzitter Gouke de Vries is hier heel blij mee. “Dit is boven verwachting. Geweldig. En we hebben met de Business Club afgesproken dat de opbrengst ten goede komt aan de jeugdafdeling van de club. Om te beginnen krijgen alle jeugdteams volgend seizoen nieuwe trainingspakken en komen er nieuwe tenues. Dan blijft er nog voldoende over de korfbaljeugd ook op andere manieren te ondersteunen.”

De selectiespelers van LDODK droegen vrijdag ook hun steentje bij en verkochten onder andere de loten. De avond werd mede georganiseerd door de sponsorcommissie van LDODK.

Deel dit artikel op: