Misschien heb je het al gezien: op de nieuwe kleding die iedereen de komende tijd ontvangt prijkt een vernieuwd logo van LDODK. Een moderne update, die beter aansluit op de tijd waarin we leven, terwijl het ook onze clubhistorie en identiteit respecteert.
Voorzitter Gouke de Vries legt uit: “We merkten dat ons oude logo in verschillende uitingen niet altijd meer goed tot zijn recht kwam. Bij de ontwikkeling van de nieuwe shirts kwamen deze beperkingen weer naar voren. Dat gaf ons het zetje om te werken aan een logo dat én herkenbaar blijft, én geschikt is voor moderne toepassingen.”
Een extra uitdaging in het proces was de deadline van het nieuwe seizoen en de tijd die het ontwikkelen van de nieuwe kleding kost. Dankzij de goede samenwerking met onze partners, zoals Craft, ALRO Concepts en Skeps, en de inzet van betrokken vrijwilligers, konden we tot een ontwerp komen dat op alle uitingen goed tot zijn recht komt. Verschillende leden hebben tussentijdse versies van het logo gezien en enthousiast feedback gegeven. “De reacties tot nu toe zijn heel positief”, vertelt Gouke.
Waarom is het logo nog niet overal zichtbaar?
Hoewel je het nieuwe logo al op een aantal shirts ziet, zijn we bezig met een volledige update van de LDODK-huisstijl. Dit betekent dat we alles – van de website tot social media en van posters tot borden – waar dat kan in één keer willen vernieuwen. Zo zorgen we ervoor dat de overgang naar de nieuwe stijl soepel verloopt, zonder dat er een onsamenhangende mix van oud en nieuw ontstaat.
Dit proces willen we in principe afronden voor de start van de zaalcompetitie, al zal een deel van de producten met het huidige logo tegen het einde van de levensduur vervangen worden. Tegen die tijd zullen we ook het logo officieel presenteren.